divendres, 20 d’abril del 2007

NOSTRA FESTA

...ja cridant-nos està...com diu el himne oficial de les festes d´Alcoi. Quan sent aquesta lletra no puc evitar fixar-me en l´accent alcoià del qual mon tio Manolo, un "socarrat" (De Cocentaina) no para de fer burla. Així, a voltes pareix que diguen "Nostre Feste". Dic tot açò perquè no puc parar de pensar en què demà milers d´alcoians i forasters (com jo que no me´n perd una) ens reunirem per a escoltar-lo i donar pas a les festes de Moros i Cristians. Tampoc puc deixar d´agrair a Sofia i a la seua família que m´hagen convidat a les festes. Sens dubte i sense exagerar, estic molt emocionat. També t´agraix a tu Alfonso que hages sigut el contacte o intermediari que ho haja possibilitat (XD).

És aquesta una de les festivitats més importants del País Valencià. Baixant pel carrer Sant Nicolau, el dia 22 d´Abril, apart de vore les cuixes de les ties maries...es pot observar elegantíssims boatos, filaes amb tratges espectaculars i sobretot que és el que més m´agrada, Bandes de Música que sense exagerar arriben al centenar de components. Aprofite l´ocasió per donar-li l´enhorabona a José Mira per la seua Marxa Creuat i Guerrer, la qual estic desitjant sentir-la en directe.

La única cosa que no m´apanya és que no deixen eixir a les dones a festes. A estes altures de la història, encara estes dones no són tractades igualment...i a més com a component d´una esquadra mixta a Onil, puc garantir que la espectacularitat de la festa seria major amb elles, la seua bellesa i els seus el.laborats tratges. Però jo sóc un convidat i només puc agrair que hagen fet possible un dels somnis de ma vida...

No puc parlar d´Alcoi sense esmentar el seu café licor i els combinats que amb ell es poden fer (plis plai o burro, mentireta...que bò). Anirem amb precaució perquè el plis plai i l´olleta poden fer una bomba atòmica en el meu estòmac (XD). Esperem gaudir d ún gran festivalon (paraula de la jerga alcoiana). I en acabar el dia 22 d´abril a poqueta nit, cap al meu estimat poble, Onil, on també comencen les festes de Moros i Cristians (de les quals també escriuré) en honor a la Marededéu de la Salut amb la meravellosa i encisadora nit de les fogueres.

Alcoians i Colivencs, prepareu-vos perquè JA ESTEM EN FESTES!

P.D. per cert, si caiguera per ací alguna ànima de Banyeres de Mariola, desitjar-li també unes bones festes.

Salut, Agostí

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Tu, de festa en festa i tires perquè et toca...perquè et toca anar al poble del costat! Digues que sí, home, si això són dos dies. Me'n vaig que la son em fa escriure com una iaia!

Pedro ha dit...

Ieeeeeeee! Com estás Agostí? M'agrada el teu blog, i gracies a ell m'animat a fer-me un. Espere que ho estigues passant be a les festes. T'espere proximament a la banda, perque...He tornat! T'envie la direcció del meu blog:

http://totopemi.blogspot.com/

Pd: A veure si poses ben alt el pavelló: diuen que a cada tio ens correspon 7 ties. Ja saps, tens 14, perque jo no en tinc cap. Aprofita les festes i a veure si triomfes... ja m'entens.

Pere Fiscorn

Anònim ha dit...

Ei! visca la festa! arreu del pais! visca la festa arreu del mon!

i lo vent que fa mos desig complir!!

Força el fotolog de l'Agostí! Visca la terra! terra a la festa

Festa a la terra!